Badania pokazują, że większość ludzi narzeka raz na minutę w trakcie typowej rozmowy. Narzekanie zaś, chociaż pozwala chwilowo poczuć się lepiej.<br /> Często narzekanie przeprogramowuje twój mózg tak, by w przyszłości było to łatwiejsze. W efekcie po jakimś czasie odkryjesz, że łatwiej ci być negatywnym niż pozytywnym, niezależnie od tego, co się wokół ciebie dzieje. Narzekanie staje się twoim "domyślnym" zachowaniem, co wpływa na odbiór twojej osoby u innych..<br /> według badań naukowców z Uniwersytetu Stanforda narzekanie zmniejsza hipokamp - część mózgu odpowiedzialną m.in. za rozwiązywanie problemów, inteligencję i pamięć.<br /> Na szczęście jest sposób, który pozwala łatwo powstrzymać się od narzekania.<br /> Należy kultywować w sobie postawę wdzięczności. Kiedy tylko czujesz, że chcesz narzekać, skup uwagę na czymś, za co jesteś wdzięczny i zastanów się nad tym przez chwilę.

Badania pokazują, że większość ludzi narzeka raz na minutę w trakcie typowej rozmowy. Narzekanie zaś, chociaż pozwala chwilowo poczuć się lepiej.

Często narzekanie przeprogramowuje twój mózg tak, by w przyszłości było to łatwiejsze. W efekcie po jakimś czasie odkryjesz, że łatwiej ci być negatywnym niż pozytywnym, niezależnie od tego, co się wokół ciebie dzieje. Narzekanie staje się twoim “domyślnym” zachowaniem, co wpływa na odbiór twojej osoby u innych..

Według badań naukowców z Uniwersytetu Stanforda narzekanie zmniejsza hipokamp – część mózgu odpowiedzialną m.in. za rozwiązywanie problemów, inteligencję i pamięć.

Na szczęście jest sposób, który pozwala łatwo powstrzymać się od narzekania.

Należy kultywować w sobie postawę wdzięczności. Kiedy tylko czujesz, że chcesz narzekać, skup uwagę na czymś, za co jesteś wdzięczny i zastanów się nad tym przez chwilę.

źródło: Travis Bradberry, “Inteligencja Emocjonalna 2.0”

fot: pixabay.com