Jak Steve Jobs podejmował decyzję?

By |Sierpień 16, 2018|Kategorie: Biografie, Ciekawy Fakt, Efektywna Firma|Tagi: , , |

„Kiedy pojawiały się kłopoty – dodaje Avie – zaczynał poważnie zastanawiać się przed podjęciem każdej decyzji. Starannie analizował potencjalne skutki tego, co zamierzał zrobić”.
Steve co prawda nigdy nie krępował się dobitnie wyrażać swoich opinii, ale czasami doprowadzał grupę do szału, zamartwiając się bez końca takimi drobiazgami, jak to, czy zmienić rodzaj wtyczek używanych w myszkach i klawiaturach (autor Garikai Dzoma)

Droga Steve’a Jobsa – Brent SchlenderDroga Steve Jobsa-książka / a to ebookDroga Stee's Jobsa-ebook do ceneo

Czy sztuczna inteligencja może przewidzieć twój typ osobowości poprzez obserwowanie twoich oczu?

By |Sierpień 15, 2018|Kategorie: Ciekawy Fakt, Inne|Tagi: , , |

„Dzięki naszemu podejściu do uczenia maszynowego, nie tylko potwierdzamy rolę osobowości w wyjaśnianiu ruchów gałek ocznych w życiu codziennym, ale także ujawniamy, że ruchy gałek ocznych są wskaźnikiem osobowości” – wyjaśnia neuropsycholog Tobias Loetscher z University of South Australia.

Czyli maszyny mogą poznać nasze cechy, tylko po ruchach naszych gałek ocznych.

„Jeśli te same informacje można uzyskać z nagrań oczu lub częstotliwości mowy, to można je łatwo zarejestrować i wykorzystać bez wiedzy ludzi”, powiedziała neurolog Olivia Carter z University of Melbourne, która nie była zaangażowana w badania, powiedział New Scientist.

#2 Cztery rady jak przekonać do siebie innych

By |Sierpień 1, 2018|Kategorie: Efektywna Firma, Osobisty Sukces, Relacje z Innymi|Tagi: , , , , , , , , , , , |

Wybierając nazwę dla nowego projektu, kampanii czy produktu, znajdź coś prostego.

Naukowcy prześledzili losy spółek na giełdzie papierów wartościowych. Zaobserwowali, że firmy używające nazwy łatwe do zapamiętania (jak np. Flinks Inc.) powodziło się lepiej niż tym obdarzonym dziwacznymi nazwami (jak na przykład Sagxter Inc.)

A. Alter i D.M. Oppenheimer, Predicting Short-Term Stock Fluctuations by Using Processing Fluency, „Proceedings of the National Academy of Sciences, USA” 2006, t. 103, s. 9369–9372.

Richard Wiseman. 59 sekund. Pomyśl chwilę, zmień wiele (Kindle Locations 4546-4548). WAB. Kindle Edition.

#1 Cztery rady – jak przekonać innych do siebie

By |Lipiec 30, 2018|Kategorie: Efektywna Firma, Osobisty Sukces, Relacje z Innymi|Tagi: , , , , , , , , , , , |

 

Podczas zebrania usiądź blisko stołu! 
Uczestnikom pokazywano zbiorową fotografię pięciu kandydatów na staż i pytano, który z nich powinien zostać przyjęty. Kandydaci znajdujący się na zdjęciu bliżej środka byli wybierani częściej niż ci siedzący z brzegu.

P. Raghubi i A. Valenzuela, Centre-of-Inattention: Position Biases in Decision-Making, „Organisational Behaviour and Human Decision Processes” 2006, t. 99, s. 66–80.

Richard Wiseman. 59 sekund. Pomyśl chwilę, zmień wiele (Kindle Locations 4543-4545). WAB. Kindle Edition.

Wpadka? Nie przejmuj się, bo mało kto ją widział.

By |Lipiec 25, 2018|Kategorie: Ciekawy Fakt, Relacje z Innymi|Tagi: , , , |

Nieważne czy mamy źle dopasowane ubranie, czy żenujący obrazek sądzimy, że nasze potknięcia są bardziej widoczne, niż to się dzieje w rzeczywistości.
Podczas badania tylko jedna na 5 uczestników zauważyło żenujący obrazek na koszulce kolegi. W tym czasie on myślał, że aż połowa uczestników widziało obrazek.

T. Gilovich, V.H. Medves i K. Savitsky, The Spotlight Effect in Social Judgement: An Egocentric Bias in Estimates of the Salience of One’s Own Actions and Appearance, „Journal of Personality and Social Psychology” 2000, t. 78, s. 211–222.

Richard Wiseman. 59 sekund. Pomyśl chwilę, zmień wiele (Kindle Locations 4540-4542). WAB. Kindle Edition.
photo:geralt

Czy warto nagradzać dzieci za robienie czegoś? Zaskakujący wynik.

By |Lipiec 23, 2018|Kategorie: Osobisty Sukces, Produktywność|Tagi: , , , , , , , , , |

„Jeśli damy dzieciom coś fajnego do zrobienia, a na koniec wręczymy im nagrodę, nagroda zmniejszy radość i odbierze dzieciom motywację. W ciągu kilku sekund zamienimy zabawę w pracę.
A czy to działa też w przypadku dorosłych? Odpowiedź w kolejnym poście”

M.R. Lepper, D. Greene i R.E. Nisbett, Undermining Children’s Intrinsic Interest with Extrinsic Reward: A Test of the „Overjustification” Hypothesis, „Journal of Personality and Social Psychology” 1973, t. 28, s. 129–137.

Richard Wiseman. 59 sekund. Pomyśl chwilę, zmień wiele (Kindle Locations 4525-4527). WAB. Kindle Edition.  

Czy będziesz szczęśliwszy/a jeśli wydasz na nowy gadżet czy na wyjście do restauracji i przeżycia?

By |Lipiec 20, 2018|Kategorie: Osobisty Sukces|Tagi: , , , |

 

Rezultaty eksperymentów pokazały, że jeśli chodzi o satysfakcję długo i krótkoterminową, wydawanie pieniędzy na nowe doświadczenia uszczęśliwia ludzi bardziej niż kupowanie przedmiotów.
Dlaczego? Nasze przeżycia jak leżenie na plaży, zjazdy z czasem pięknieją. Po drugie „używamy” najlepszego źródła szczęścia czyli towarzystwa innych. Natomiast przedmioty powszednieją przyzwyczajamy się i już nam się nie podobają.
Ciekawe wybory dokonywali uczestnicy w zależności od dochodu. Grupa która zarabiała do 2 tysięcy dolarów na miesiąc podzieliła się prawie po równo na stronników zakupów rzeczy i doświadczeń. Jednak generalnie im wyższe dochody, tym częściej uczestnicy badania wybierali zakup doświadczenia niż przedmiotów.

Richard Wiseman. 59 sekund. Pomyśl chwilę, zmień wiele (Kindle Locations 377-379). WAB. Kindle Edition.

  1. Van Boven i T. Gilovich, To Do or To Have: That Is the Question, „Journal of Personality and Social Psychology” 2003, t. 85, s. 1193–1202.

 

Wiesz skąd się bierze materializm? Mało intuicyjny wniosek

By |Lipiec 19, 2018|Kategorie: Ciekawy Fakt, Osobisty Sukces|Tagi: , , , , , , |

Badaczki poprosiły dzieci, aby za pomocą obrazków stworzyły na tablicach kompozycję zatytułowaną „Co czyni mnie szczęśliwym”. Na podstawie tego, ile obrazków przedstawiających przedmioty użyło każde z nich w swojej kompozycji, badaczki oceniły poziom materializmu u dzieci. Wyniki ujawniły wyraźną zbieżność między samooceną a materializmem. Dzieci o niskiej samoocenie okazały się nastawione znacznie bardziej materialistycznie niż pozostałe.
Co ciekawe w kolejnym eksperymencie badaczki podniosły samoocenę. Poprosiły je o napisanie miłych rzeczy o swoich rówieśnikach. Po tym jak dzieci podniosły swoją samoocenę wybierały jednak mniej obrazków z przedmiotami.
Tak więc drugi eksperyment potwierdził, że jednym z czynników materializmu jest niska samoocena.

L.N. Chaplin i D.R. John, Growing Up in a Material World: Age Differences in Materialism in Children and Adolescents, „Journal of Consumer Research” 2007, t. 34 (4), s. 480–494.

Richard Wiseman. 59 sekund. Pomyśl chwilę, zmień wiele (Kindle Locations 497-500). WAB. Kindle Edition.