Notice: add_option was called with an argument that is deprecated since version 2.3.0 with no alternative available. in /usr/home/kamkucz/domains/angielskawymowa.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 4026 Bieganie, nawet od 5 do 10 minut na dobę, zmniejsza ryzyko śmierci o 30% i wydłuża życie o 3 lata. - Naukopedia.pl

Bieganie, nawet od 5 do 10 minut na dobę, zmniejsza ryzyko śmierci o 30% i wydłuża życie o 3 lata.

Notice: Undefined index: wwsgd_visits in /usr/home/kamkucz/domains/angielskawymowa.pl/public_html/wp-content/plugins/what-would-seth-godin-do/what_would_seth_godin_do.php on line 191

Chociaż bieganie to popularna aktywność fizyczna, mało wiemy o długoterminowych skutkach umierania.

Badaliśmy te relacje na 55.137 dorosłych osobach od 18 do 100 roku życia.

W porównaniu z osobami nieletnimi, biegacze mieli 30% i 45% niższe ryzyko umrzeć. Dało im to extra 3 lata życia.

Codzienne bieganie nawet 51 min, 1 do 2 razy w tygodniu, wystarczyło, aby zmniejszyć ryzyko zgonu.

Bieganie, nawet od 5 do 10 minut na dzień, przy niskich prędkościach <6 km / h, zmniejsza ryzyko śmierci ze wszystkich przyczyn i chorób sercowo-naczyniowych.

Duck-chul Lee, Russell R. Pate, Carl J. Lavie, Xuemei Sui, Timothy S. Church, Steven N. Blair; Leisure-Time Running Reduces All-Cause and Cardiovascular Mortality Risk;  Journal of the American College of Cardiology; Volume 64, Issue 5, August 2014; DOI: 10.1016/j.jacc.2014.04.058

By | 2017-05-14T04:13:43+00:00 Maj 14, 2017|Categories: Zdrowie i uroda|Tags: , |

Zostaw komentarz