85% lub więcej chorób ma podłoże psychosomatyczne:

By | 2016-08-31T16:24:58+00:00 Sierpień 31, 2016|Categories: Zdrowie i uroda|Tags: , , , , |

„psycho” znaczy umysł, a „soma” fizyczny. Regularne relaksowanie się, medytowanie i pozostawanie sam na sam ze sobą dramatycznie zmniejszy Twój poziom stresu i napięcia, a także poprawi poziom energii oraz świadomości.”

Million Dollar Habits: Proven Power Practices to Double and Triple Your Income” – Brian Tracy Rozdział 11 strona 216

Potrzebujesz przynajmniej spać 7 godzin, aby osiągnąć maksymalną wydajność.

By | 2016-08-30T08:55:26+00:00 Sierpień 30, 2016|Categories: Produktywność|Tags: , , |

Co więcej prawie każdy człowiek sukcesu praktykuje stare powiedzenie: „Wcześnie do łózka i wcześnie z łóżka robi mądrego, zdrowego i bogatego człowieka.”. Wczesne wstawanie daje ludziom możliwość do czytania, myślenia i medytacji.

Million Dollar Habits: Proven Power Practices to Double and Triple Your Income” – Brian Tracy

Jak poradzić sobie z przykrymi i powracającymi wspomnieniami?

By | 2017-01-02T16:10:08+00:00 Sierpień 28, 2016|Categories: Osobisty Sukces|Tags: , |

Jedno z badań pokazało, że rozmowa pomaga odczuć ulgę, ale…  tylko na chwilę.

Jednak inne badania wykazały, że PISANIE swoich myśli i uczuć z danym przykrym zdarzeniem pomaga poradzić sobie z tymi przykrymi myślami.

Poza tym ta metoda pomaga nie tylko odczuć ulgę na długi, długi czas ale także:

  • poprawić samopoczucie fizyczne
  • poprawić samoocenę
  • poprawić szczęście
  • zmniejszyć problemy zdrowotne

The Writing Cure: How Expressive Writing Promotes Health and Emotional Well-Being” Crisis The Journal of Crisis Intervention and Suicide Prevention 23(3) · September 2002

Expressive Writing and Coping with Job Loss” Stefanie P. Spera1, Eric D. Buhrfeind2 and James W. Pennebaker2 / Academy of Management Journal

Jak być postrzeganym jako ekspert w 3 tygodnie i korzystać z tego?

By | 2016-08-28T04:26:54+00:00 Sierpień 28, 2016|Categories: Osobisty Sukces|Tags: , , |

Plan składa się z 5 punktów:

1. Wstąp do 2-3 poważnie brzmiących organizacji branżowych (GoldenLine dobre miejsce do szukania)
2. Przeczytaj 3 bestsellerowe książki i zrób notatki
3. Zrób jeden darmowy wykład na uczelni od jednej do 3 godzin
4. Zrób darmowe szkolenie w 2 firmach. Wspomnij o organizacjach branżowych
i darmowym wykładzie na uczelni
5. Napisz 1-2 artykuły do czasopism branżowych powołując się na poprzednie kroki.

Źróło: TImothy „Ferriss 4-godzinny tydzień pracy.

Tutaj powinna być mapa myśli, ale coś poszło nie tak. Drobne podsumowanie. Aby obejrzeć mapę kliknij w nią.

Modelowanie: poprawianie błędów

By | 2016-08-24T15:50:17+00:00 Sierpień 26, 2016|Categories: Osobisty Sukces|Tags: , |

Po pierwsze, gdy ja się pomylę, od razu robię jeszcze raz to samo w poprawnej wersji. Np. zdenerwowałem się i krzyknąłem na kogoś, po czym zaraz mówię dokładnie to samo, ale spokojnym głosem. Po drugie, zadaję sobie codziennie wieczorem pytanie: czego dziś się nauczyłem? Po trzecie, wyobrażam sobie konkretną rzecz, którą robię lepiej następnym razem — np. przeciwnik mnie przewrócił w zapasach, więc wyświetlam sobie film, co ja mogę w identycznej sytuacji zrobić, by utrzymać równowagę.

Jakie Wy macie strategie na wychodzenie z błędów?

Brzydka i ładna prawda o celach!

By | 2017-01-02T12:44:11+00:00 Sierpień 25, 2016|Categories: Produktywność|Tags: |

Czy słyszałeś kiedyś o słynnym badaniu z uniwersytetu Yale o celach?

W tym badaniu po 20 latach okazało się, że osoby, które zapisały swoje cele miały m.in. 10 x większy majątek niż osoby, które nie zapisały swoich celów. Ale tak naprawdę nigdy nie było takiego badania.

Jednak dobre efekty potwierdziło inne badanie w którym uczestnicy po zapisaniu celów zrobili o 19,8% więcej niż ich koledzy, którzy tylko pomyśleli o swoich celach. I to już po 4 tygodniach.

A pomyśl jaka musiała być różnica po 10, 20 i 30 latach!

Nie wiem jak ty, ale ja idę zapisyać swoje cele. Teraz. 😉

Źródło: Dr. Gail Matthews “Brief summary of recent goals” Dominican University of California

Technika Uwalniania Niechcianych Emocji

By | 2017-01-02T12:47:05+00:00 Sierpień 24, 2016|Categories: Osobisty Sukces|Tags: , |

Dzisiaj poznasz technikę na której szkolą się menedżerowie największych Amerykańskich firm jak Marriot, Exxon itd.

Składa się z 4 kroków:

  1. Zidentyfikuj niechcianą emocję lub emocje
  2. Zapytaj siebie: „Czy mogę pozwolić tej emocji odejść?
  3. Zapytaj się znowu: „Czy pozwolę mu odejść?
  4. I ostatnie pytanie: „Kiedy?

I pytać się w kółko, aż do skutku.

Wiele osób rezygnuje z ambitnych celów z powodu lęku przed poniesieniem porażki.

By | 2016-08-24T15:18:38+00:00 Sierpień 24, 2016|Categories: Osobisty Sukces|Tags: , , |

„Nie bój się bać. Będziesz ponosił porażki. Prawdopodobnie będziesz miał ich na koncie więcej niż sukcesów. Ale to one uczynią Cię silnym. Analizuj swoje porażki i sukcesy, następnie zatrudnij porażkę do pracy na Twój sukces. Lidera poznaje się po tym, jak się podnosi, a nie jak upada.” Mateusz Grzesiak